Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras visoje Lietuvoje vykdo projektą „Ugdymo karjerai ir stebėjimo modelių sukūrimas bei plėtra bendrajame lavinime ir profesiniame mokyme (I etapas)“. Šia veikla siekiama sukurti ir išplėtoti nuoseklią, vientisą, darnią karjeros paslaugų – profesinio orientavimo – sistemą bendrajame ugdyme ir profesiniame mokyme.
Norėdami iš arčiau susipažinti su ligoninėje dirbančių žmonių profesijomis, jų darbo pobūdžiu, kovo 5 dieną čia lankėsi Nausodžio pagrindinės mokyklos 9-10 klasių mokiniai, lydimi socialinės darbuotojos, mokyklos slaugytojos ir mokytojos. Iš viso daugiau nei 20 atstovų. Posėdžių salėje vyriausioji ligoninės slaugos administratorė Vijoleta Mačiuitienė moksleiviams papasakojo apie ligoninę, čia teikiamas paslaugas, kokie specialistai čia dirba, darbo pobūdį. Buvo gvildenamos ir sveikatos stiprinimo aktualijos, aptartos įvairios priklausomybės, kurios ypač žaloja sveikatą ir griauna žmonių gyvenimus bei karjeras, aptartos ir galimybės, kaip to išvengti.
Nausodžio moksleiviai vizitą ligoninėje pradėjo nuo priėmimo skyriaus. Radiologijos skyriuje, kur buvo parodoma ligų diagnostikos aparatūra: kompiuterinis tomografas, branduolinis magnetinis rezonansas. Radiologijos skyriaus vedėjas bei laborantė Daiva Žinė aiškino apie šių prietaisų veikimą, diagnostines galimybes, procedūros atlikimą. Toliau moksleiviai patraukė į laboratoriją. Čia jiems buvo pateikta informacija apie atliekamus tyrimus, kai kuriuos laboratorijos prietaisus. Labai įdomiai ir išsamiai reanimacijos skyriaus vedėjas aiškino apie šio skyriaus pobūdį bei aparatus, palaikančius gyvybines funkcijas. Reabilitacijos skyriuje ekskursijos dalyviai aplankė kineziterapijos salę, haloterapijos kabinetą, pamatė baseiną, kuriame tuo metu vyko gydomoji mankšta, lankėsi purvo aplikacijų kabinete, stebėjo, kaip ruošiamas gydomasis purvas procedūrai, kai kurie išbandė vibracinį masažą, buvo supažindinti su fizioterapijos procedūromis.
Šis vizitas ligoninėje labai svarbus moksleiviams padedant ugdyti kompetencijas, kurios leistų sėkmingai plėtoti karjerą. Tuo būdu teikiama konkreti pagalba mokiniams tam tikrose karjeros plėtojimo etapuose. Vienas jų – profesinis veiklinimas, kurio metu padedama aktyviai pažinti įvairias užimtumo sritis, profesijų ypatumus ir karjeros galimybes, o tai labai prisideda ugdant profesinę motyvaciją.